reklama

Sme naozaj tak slepo posadnutí romantikou?

Dnes sa mi do ruky dostalo jedno svadobné oznámenie. Nevestu som nevidela asi od svojich 8 rokov ale pri pohľade na ten kúsok papiera som pochopila, že od čias, keď sa mi v bábikovskych ružových šatách a s bielymi stužkami v blonďatých vlasoch vysmievala za rozbité kolená a tepláky po brantancoch sa pravdepodobne veľmi nezmenila.  Keby teraz niekedy videla to moje, asi by sa tiež pousmiala. To jej však dokonale reprezentovalo predstavu generácie mojej mamy o svadobnom oznámení. Musím ale podotknúť, že moja mama vôbec medzi typické reperezentantky svojej generácie nepatrí a smelo by schválila aj novinový papier či obrázok Larryho Flinta obklopeného zajačikmi a textom "chcel som dopadnúť takto, ale nevyšlo to - žením sa...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Vrátim sa však k tomu, čo som držala v ruke - bezchybne biele, s perleťovym nádychom, previazané ružovou sametovou stužkou, obligátna holubička a očakávaný text kurzívou: "rodine, priateľom a známym oznamujeme, ze našu lásku zpečatíme ... blablabla". V pohode, väčšina oznámení je podobných, nikoho neprekvapia ale ani neurazia, síce bez nápadu ale v súlade s očakávaniami. Toto, ako sa zdalo, bolo navyše aj v duchu nevestinej povahy a romantických snov. 

To, čo ma však zarazilo, bolo motto:
"Veľkým priateľstvom zašala sa naša láska a veľkou láskou končí sa naše priateľstvo".

WTF?! To ma fakt šoklo.
Začala som pátrať, kto dokázal toto nielen povedať ale aj zverejniť, a koľko tá jeho/jej láska bez priateľstva vydržala. Nič som nenašla. Zato som našla niekoľko ďalších evidentne populárnych viet, ktoré mi naznačili, že buď ja a môj názor na lásku nie je celkom v poriadku alebo že možno vôbec neviem, čo to tá láska vlastne je. Alebo blížiaca sa svadba zastiera zrak nastávajúcej neveste až tak, že bez rozmýšľania stráca súdnosť a podľahne romantike kurzívnej vety so slovami typu láska, večnosť, si môj život...

Tu je zopár môtt, ktoré sú na popredných priečkach popularity (!!!, zdroj: vševedúci web):

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo víre života som Ťa vyhľadala a do rúk Ti dala život svoj!

alebo:
Beriem si lásku z lásky, len Teba milujem,
nevezmem nikdy späť, čo Ti dnes sľubujem.

Od dnešného dňa nie ja a Ty, ale My.

Rozprávka končí, život začína…
atd.

Stručne povedané, manželstvom strácaš právo na individualitu, samostatnosť a vlastné rozhodnutia, manželstvom sa končí všetka sranda, a je to navždy, a také veci ako priateľstvo tam naozaj nemajú čo hľadat. Naozaj??? 

Naopak, musela som poriadne pátrať po mottách a citátoch múdrych ľudí, ako napr:
Ak je to, čo si našiel z čistej lásky, nikdy to nezhnije. Ak to bol len okamih svetla, ako pri výbuchu hviezdy, tak po návrate nenájdeš nič. Ale videl si výbuch svetla. A už len to stojí za to. (P. Coehlo)
Kto miluje, má stále plné ruky práce. (Aischylos)
Ak si chcete udržať blízkeho človeka, nikdy ho nepovažujte za samozrejmosť. (R. Bach)

Mám pocit, že mám trošku jasnejšie v jednom z dôvodov takej vysokej rozvodovosti v krajine. 

Marina Fintorova

Marina Fintorova

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

tvrdohlavo naivná, drzo samostatná, medovo štipľavá, spontánne zodpovedná a nezodpovedne spontánna. A ešte veľa ďalšieho ale rada nedopovedám do konca. Zoznam autorových rubrík:  ÚvahyReálne výmyslyPoviedky o neverePokusy o rýmovačkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu